tirsdag 17. juni 2008

Endelig min egen hageblogg!



Jeg har lenge tenkt på å starte en hageblogg. Ikke det at jeg (og min kone) har slik en fantastisk stor hage, men vi deler interessen for hagestell og design. Design er morsomt å se på, det gir impulser til min egen hage, men gir drømmer om å realisere en stor og stilig designhage, en eller annen gang senere i livet.

Blomster er selvsagt en del av designet, men alt med måte. Min programerklæring er enkel: En lekker hage må designes på det som finnes fra før i nærmiljøet (les huset). Vi har en steinskrent bak huset og huset er bygd i treverk. Dermed er de kun bygd i treverk og brukt steiner i hagen.


Blomsten på bildet er jeg veldig glad i og etter det jeg har erfart kalles den hestmyrt på min dialekt. Er det noen som vet hva den heter på latin?

Hagedesign
Min favoritt på hagedesign er iren Diarmuid Gavin. Han er rå. Fantasifult design får meg til å le og undre meg over det han presterer. Hørt om han før?


Vel litt sprø, men fornøyelig. Hva synes du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Stilig video! Ikke akkurat vanlig i Norge nei.