fredag 20. juni 2008

Store hager er gøy





Selv om det ikke bare er min hage, var det veldig gøy da vi skulle beplante en skråning som var ca. 50 m. lang. I borettslaget bestemte vi oss (fire husstander) at på rekka vår skulle vi plante i trekanter som grunnmønster. Vi sprøyta ugresset høsten 07 og la duk over i vår, 08.

Med maler av trelekter og spraybokser merket vi av hver eneste plante. På bildet ser dere et cedertre. Ellers bestod feltet av bunndekkende planter som kranstopp og krypmispel. i fem trekanter popper det opp to typer spirea, to typer _ barlind. Det er i det hele tatt morsomt med et så stort prosjekt. Vi var fire-fem karer som var veldig mye med og brukte en 6-7 dager med stor innsats. Deretter var det to-tr av oss (ikke jeg dessverre) som puslet mye mer.

Det ferdige resultatet ble noe konservativt og klassisk hagedesign, men du verden hvor mye bedre det er i forhold til før. Da var det vanskelig å slå gresset og blomsterengen tok over med tilhørende ugress.

Det blir spennende og se hvordan trekantene blir når plantene vokser seg til. Det blir mer fremtredende hvordan plantene er tenkt plassert etter noen år tror jeg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir gjerne litt kjedelig med store hager da? Alt for mye å gjøre. Holder meg til balkongen min jeg.

Vincent.